بیو گرافی NBA`s HALL OF FAMES
بسکتبال
اخبار بسکتبال و NBA

مایکل جردن 

 

 در ۱۷ فوریه ۱۹۶۳ تولد نوزاد سیه چرده ای در بروکلین (نیویورک) موجب هیجان خانواده ای فقیر شد که با فریاد شادی و رضایت خود، توجه دوستان و همسایگان را به این نوزاد جلب کردند. تولد یک بچه برای هر خانواده ای رخداد شیرین و هیجان انگیزی است، اما این کودک استثنایی خیلی زود توجه آشنایان و مردم محله را جلب کرد.

او در سن ۱۱ سالگی چنان بلند قد بود که همه بدون تردید اعلام کردند که وی باید بسکتبالیست شود و بورسیه بگیرد. بورسیه تحصیلی برای بسکتبالیست های خوب وبا استعداد یک پله ترقی وشانس بزرگ برای درخشیدن در مسابقات کالج است، اما این پسرک سمبل شعار ملی مسابقات حرفه ای من عاشق این بازی هستم شد(I love this game). او حتی فراتر از تصور خانواده و آشنایان خود رشد کرد وعنوان قهرمان دوران وبرترین ورزشکار ملی را به خود اختصاص داد. ستاره ای که فراتر از تایگر وودز (گلف) و پیت سمپراس (تنیس) درخشید ویک اسطوره شد. این ستاره مرد اول در میان سه قهرمان دوران است ونامش مایکل جردن می باشد.در سال ۱۹۹۱ نخستین قهرمانی در ان بی ای را با تیم شیکاگو بولز تجربه کرد و این مقام را در سال های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ تکرار کرد تا به اصطلاح سه قهرمانی پیاپی (three peat) کرده باشد.

 

جردن در اوج شهرت و توانایی در اوایل 

فصل ۱۹۹۳-۹۴ ، خود را بازنشسته کرد که مهمترین دلیل بازنشستگی او را می توان مرگ اسرار آمیز پدرش در سال ۱۹۹۴ دانست که اتهاماتی را متوجه مایکل کرد و تعادل روحی وی را بر هم زد. باوجود ترک ناگهانی NBA برای ادامه دوران بازی اش در ورزش بیسبال ، وی مجددا در ۱۹۹۵ به شیکاگو بولز بازگشت و آن ها را به سه قهرمانی پیاپی دیگر (یعنی three-peat دوم) در سال های ۱۹۹۶ ، ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ و نیز ثبت رکورد ۷۲ پیروزی در فصل ۱۹۹۵-۹۶ ان بی ای رساند. مشکلات خانوادگی وشایعات بار دیگر مایکل را به حاشیه برد و برای بار دوم در ۱۹۹۹ بازنشته شد، اما مجددا برای دو فصل بازی در تیمواشینگتن ویزاردز ، در سال ۲۰۰۱ به NBA بازگشت.

عناوین و افتخارات

 

  • NBA All-Star Game MVP: ۱۹۸۸ , ۱۹۹۶ , ۱۹۹۸
  • NBA All-Defensive Team: ۱۹۸۸ , ۱۹۸۹ , ۱۹۹۰ , ۱۹۹۱ , ۱۹۹۲ , ۱۹۹۳ , ۱۹۹۶ , ۱۹۹۷ , ۱۹۹۸
  • NBA Defensive Player of the Year: ۱۹۸۸
  • NBA Rookie of the Year: ۱۹۸۵
  • NBA All-Rookie Team: ۱۹۸۵
  • (Third on NBA All Tie Scoring List: (۳۲,۲۹۲ points
  • (Second Most Steals of All Time: (۲,۵۱۴ steals
  • NBA Slam Dunk Contest winner: ۱۹۸۷ , ۱۹۸۸ 

 




 

 

نام:earvin magic 

نام خانوادگی:johnson

قد:2.06

وزن:116 kg

لقب:E.J - magic - bluck

محل تولد:machigan

تاریخ تولد:1959/august/14

 

 

 

مجیک جانسون یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ بسکتبال ایالات متحده و به ویژه مسابقات NBA است که تا سالها با حضور در صحنه مسابقات تماشاگران و علاقمندان این رشته ورزشی را مجذوب هنرنماییهای خود کرد.

 

جانسون مثل سایر همکارانش در این رشته بسکتبال رااز کالجهای آماتوری آغاز کرد و به تدریج با طی کردن مدارج ترقی راهی رقابتهای NBA شد. با توجه به قوانین مربوط به ادوار گذشته و اینکه تیم های ملی بسکتبال نمی توانستند تا مدت ها از بازیکنان حرفه ای در ترکیب خود استفاده کنند، بسیاری از ستارگان هم دوره جانسون مثل چارلز بارکلی ،اسکاتی پیپن و مایکل جردن فرصت حضور در تیم ملی آمریکا را پیدا نمی کردند ولی از آن جا که قانون منع استفاده از بازیکنان حرفه ای در سال 1992 برچیده شد ستارگان کهکشانی NBA از جمله مجیک توانستند افتخار حضور قهرمانی مقتدرانه در المپیک بارسلون را به افتخارات قبلی خود اضافه کنند. مسابقات بسکتبال المپیک در آن سال پربیننده ترین مسابقات تا آن تاریخ در این رشته ورزشی بود و هنرنمایی های آسمان خراش های سیاهپوست به سرکردگی مجیک جانسون هرگز از یاد علاقمندان بسکتبال فراموش نخواهد شد. اما نکته عجیب و ناراحت کننده در خصوص جانسون این بود که در آستانه این مسابقات و طی یک آزمایش مشخص شد که این بازیکن شاخص آمریکایی آلوده به ویروس HIV شده و بدین ترتیب نمی تواند در المپیک حضور یابد، ولی بلافاصله با مجوزی که صادر شد و البته روحیه بالایی که این ستاره داشت نه تنها در مسابقات حاضر شد که عنوان شیرین قهرمان المپیک را هم کسب کرد.

در حال حاضر اگر چه مجیک در دوران بازنشستگی است و در عین حال یک بیمار محسوب می شود، اما با روحیه قوی زندگی در کنار بسکتبال را ادامه می دهد. او یکی از فعالان مبارزه با بیماری ایدز و یکی از سخنرانان ویژه و همیشگی میتینگ ها در جهت آگاهی دادن به نسل جوان ایالات متحده می باشد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط علیرضا

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 14371
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



لينك باكس هوشمند مهر،افزایش بازدید،لینک باکس،افزایش امار،مهر باکس